ملايرپرس | malayerpress.com



اوقاف ملاير سال گذشته بيش از 19 ميليارد ريال درآمد داشت
كد مطلب : 21

به گزارش ملایر پرس به نقل از ایرنا،حجت الاسلام'رضا حاج زين العابديني' افزود: اين در حاليست كه از محل موقوفات شهرستان، بيش از 24 ميليارد و 61 ميليون ريال در بخش هاي مختلف هزينه شده است.
وي اظهار داشت: از اين ميزان، 14 ميليارد و 493 ميليون ريال در بخش عمران، چهار ميليون و 850 هزار ريال در بخش آموزش، يك ميليارد و 168 ميليون ريال بخش درماني و 480 ميليون ريال نيز در بخش فرهنگي هزينه شده است.
زين العابديني ادامه داد: افزون بر اين، سال گذشته 250 ميليون ريال از محل موقوفات به عتبات عاليات كمك شده و همچنين هفت ميليارد و 667 ميليون ريال نيز در حوزه مديريتي موقوفات شهرستان هزينه شده است.
وي با بيان اينكه تا كنون تمامي درآمدهاي حاصل از موقوفات شهرستان ملاير بر اساس نيت واقفان هزينه شده، اظهار اميدواري كرد: از اين پس موقوفات ملاير بتواند در راستاي اجراي نيت واقفان، موجب حل مشكلات اقتصادي، اجتماعي و غيره شهروندان شود.
وي در ادامه برگزاري مسابقات قرآني مرحله شهرستاني، اجراي طرح نشاط معنوي در جوار امامزادگان، اطعام دهي، روضه خواني در مقبره سيف الدوله، برگزاري مراسم هاي دعا، سوگواري و جشن ائمه معصوم(ع) را از اقدامات عمده بخش فرهنگي سال گذشته اوقاف ملاير برشمرد.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان ملاير با بيان اينكه فرهنگ آشنايي با ثمره هاي وقف، اعتقاد و ايمان را در جامعه احيا مي كند، خاطر نشان كرد: اين امر همچنين بستر مناسبي را در راستاي ايجاد انگيزه و تمايل افراد براي انفاق و كمك به همنوع خود را فراهم مي كند.
حجت الاسلام زين العابديني نقش موقوفات را در حفظ و حراست از ارزش هاي ديني و اسلامي جامعه مهم برشمرد و افزود: لازم است همه اقشار جامعه در راستاي حراست از موقوفات و توسعه فرهنگ وقف در جامعه تلاش كنند.
وي در ادامه بهره برداري از سرمايه ها و دارايي هاي موجود در موقوفات درعرصه هاي اقتصادي، زمينه سازي براي ورود به بازارهاي پولي و مالي و بهره برداري بهينه ازعوايد موقوفات مطابق با نيات واقفان را از راهكارهاي توسعه موقوفات در شهرستان عنوان كرد.
زين العابديني اضافه كرد: با توجه به اهميت وقف، عدم رعايت حقوق وقف و انفاق، عدم پرداخت ديون دستگاه هاي اجرايي به موقوفات، فروش موقوفات در زمان اصلاحات ارضي و ابطال برخي از اسناد وقفي مي تواند از مهمترين آسيب هاي موقوفات باشد.
وي بيان داشت: مردم بر اين باور هستند كه موقوفات بايد به صورت خيرات در اختيار آنها قرار گيرد، در حاليكه اين عقيده، فرهنگ غلطي است كه در بين مردم رايج شده است.





نظر شما
* نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
* متن :