ملايرپرس | malayerpress.com



ملاير قلب تپنده كشتي استان
كد مطلب : 4073

مسعود مصطفي‌جوكار كه در المپيك آتن مدال نقره رقابت‌ها را از آن خود كرد و پس از 8 سال صادق گودرزي در المپيك لندن اين افتخار را تكرار كرد نشان داد كه كشتي در ملاير از جايگاه بالايي برخوردار است و جوانان اين شهرستان استعداد بالقوه‌اي دارند كه به توجه و حمايت جدي نياز دارند.
شهرستان ملاير در سال‌هاي اخير بزرگترين افتخار را براي كشتي استان كسب كرده و در سه دوره اخير المپيك همواره اين ملايري‌ها بودند كه در تركيب تيم‌هاي ملي در المپيك حضور داشتند. پس از آنكه مسعود مصطفي‌جوكار در المپيك 2004 آتن روي سكو رفت و اشك شوق ريخت چهار سال بعد برادر كوچكتر وي مسافر المپيك 2008 پكن شد. ميثم مصطفي‌جوكار جوان جوياي نام ملايري در پكن نتوانست توانايي‌هاي خود را بروز دهد و خيلي زود از گردونه رقابت‌ها خارج شد اما در المپيك 2012 لندن ديگر همشهري جوكار تاريخ‌ساز شد.
صادق گودرزي دلاور ملايري با قدرت گام در رقابت‌هاي المپيك گذاشت و تا فينال با قدرت پيش رفت اما در فينال مقابل كشتي‌گير آمريكايي كم آورد و به مدال نقره بسنده كرد. هرچند گودرزي به راحتي مي‌توانست طلايي شود اما كسب مدال نقره نيز كار بزرگي بود كه از توان خيلي‌ها خارج بود و تنها كشتي‌گير نقره‌اي كاروان كشتي آزاد كشورمان لقب گرفت.
حضور سه كشتي‌گير ملايري در المپيك‌ها  جرقه نیست بلكه واقعيت است. اينكه كشتي در پوست و خون ملايري‌ها جريان دارد و نوجوانان و جوانان با استعدادي در اين شهرستان وجود دارند كه خود را در آينده جوكار و گودرزي مي‌بينند.
اين شهرستان قطب كشتي استان و بايد پايلوت كشتي قهرماني باشد. نگاه مسئولان استان به كشتي اين شهرستان بايد ويژه باشد. اين شهرستان نشان داده كه در كشتي حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد. سال گذشته ملايري‌ها در ليگ برتر نيز حضور پررنگي داشتند و با كسب مقام چهارم افتخارآفرين شدند.
در آستانه شروع ليگ برتر كشور قرار داريم و اين شهرستان همچون فصل گذشته خواهان حضور در ليگ برتر است اما موانع مالي كار را سخت كرده است. مسئولان استان بايد روي كشتي ملاير زوم كنند و با تزريق به‌موقع پول در شكوفا شدن كشتي در اين شهرستان سهيم باشند.
اين شهرستان به سالن‌هاي بيشتر براي كشتي نياز دارد و بايد مربيان سازنده در اين شهرستان را تقويت كنيم تا آنها با عشق و تلاش به دنبال كشف جوكارها و گودرزي‌هاي ديگر باشند.
صادق گودرزي پهلوان ارزنده ملايري استان مي‌تواند در المپيك ریو دوژانیرو نيز براي كشور و استان خود افتخار كسب كند؛ با حمايت از گودرزي به اين دلاور بايد انگيزه و روحيه داد تا همچنان سفير افتخار استان باشد.
در استان شهرهاي نهاوند، همدان و حتي اسدآباد توان اين را دارند كه كشتي‌گيران شايسته‌اي به تيم ملي تقديم كنند كه مستلزم نگاه ويژه مديريت ورزش و مديريت ارشد استان به اين رشته پهلواني است.
استان هرچه زودتر بايد انتخابات رئيس هيأت را برگزار كند تا رئيس جديد با علاقه و پشتكار براي المپيك برزيل برنامه‌ريزي كند. بايد برنامه مدوني داشت تا پس از چهار سال نتيجه تلاش خود را مورد ارزيابي قرار دهيم.
از اين پس نگاه‌ها به كشتي استان بايد تغيير كند و با ديدي حمايتي به آن نگاه كنيم، مديران ارشد استان نيازهاي مالي كشتي را برطرف كنند تا دوباره بتوانيم قهرماناني چون جوكار و گودرزي تحويل كشتي كشور بدهيم.





نظر شما
* نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
* متن :