ملايرپرس | malayerpress.com



ملایر پرگوهرترین شهرستان استان
كد مطلب : 4162

به گزارش ملایر پرس به نقل از ایسنا، "یاسر روزبهانی" در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ملایر تصریح کرد: از 25 نوع گوهر شناخته شده در دنیا، 14 نوع در ملایر وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه این گوهرها و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به دلیل عدم شناسایی از بین می روند.

روزبهانی اظهار کرد: تاکنون مکان هشت نوع از 14 نوع سنگ قیمت موجود در ملایر شناسایی شده که از آن جمله می توان به سنگهای گارنت، توپاز، کوارتز، زمرد و یشم اشاره کرد.

وی آغاز به کار شعبه ای از شکت زمردتراشان زاگرس در آینده ای نزدیک در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: به دلیل وجود بازار مناسب گوهر در ملایر، فاز دوم این پروژه افتتاح می شود.

مدیرعامل شرکت زمردتراشان زاگرس ادامه داد: فاز سوم این پروژه نیز که مربوط به بحث تخصصی طلا و جواهرات و تراشیدن سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است در دستور کار ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه شش نفر از شهرستان ملایر برای کار در کارگاههای زمردتراشی آموزش دیده اند، ابراز کرد: این افراد می توانند به متقاضیان کار در این زمینه آموزش بدهند.

روزبهانی اذعان کرد: هر متقاضی برای راه اندازی کارگاه زمردتراشی نیازمند مکانی به مساحت یک متر مربع و سرمایه ای بالغ بر پنج تا شش میلیون تومان است.

وی یادآور شد: دستگاههای سنگ تراشی برای سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی از خارج از کشور وارد شده است اما شهرستان نیز توانایی تولید چنین دستگاههایی را دارد.

مدیرعامل شرکت زمردتراشان زاگرس خاطرنشان کرد: بهتر است کارگاههای زمردتراشی از طریق اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی راه اندازی و مدیریت شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک خط تولید کاملی برای تراشیدن و کار بر روی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در ملایر راه اندازی شود.

 





نظر شما
* نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
* متن :