ملايرپرس | malayerpress.com



شناسایی 9 نقطه حادثه‌خیز در ملایر
كد مطلب : 4197

 به گزارش ملایر پرس به نقل از فارس،غلامحسین تقوی اظهار کرد: شهرستان ملایر با داشتن 940 کیلومتر راه و 3 هزار و 210 کیلومتر مساحت به عنوان دومین شهر بزرگ و در جنوب استان همدان واقع شده که راه‌های شریانی و ارتباطی متعددی از این شهرستان عبور می‌کند و با توجه به این امر راه در سطح شهرستان ملایر مورد توجه بوده و به عنوان پل ارتباطی با جنوب و مرکز کشور حائز اهمیت است.

وی با اشاره به شناسایی 9 نقطه حادثه‌خیز در سال جاری در شهرستان ملایر افزود: طی دو سال گذشته اقدامات خوبی در سطح شهرستان ملایر برای رفع نقاط حادثه‌خیز انجام شده است.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان ملایر تصریح کرد: اصلاح سه‌راهی آورزمان با احداث دوربرگردان، نصب علائم و گاردریل با اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد تومان صورت گرفته که انجام این مهم باعث شده در این محور از بهمن ماه سال گذشته تصادفات منجر به فوت نداشته باشیم اما این نقطه در آینده نیاز به اصلاحات و ساماندهی بیشتری دارد و باید تقاطع غیر هم‌سطح ایجاد شود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به سه‌راهی ازندریان بیان داشت: این سه‌راهی نیز یکی دیگر از نقاط حادثه‌خیز شهر ملایر به شمار می‌رود که تقاطع غیر همسطح ازندریان با اعتبار 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و مهر ماندگار در دستور کار قرار گرفت.

تقوی عنوان کرد: اکنون تقاطع غیر همسطح ازندریان 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی آن به صورت نیمه‌فعال است که در صورت تأمین و تخصیص اعتبار امید است در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

وی از دیگر اقدامات اجرایی در زمینه رفع نقاط حادثه‌خیز در سطح شهرستان ملایر به تقاطع بهشت هاجر ملایر اشاره کرد و ابراز داشت: محل این پروژه در ورودی ملایر از سمت جاده اراک است و از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی برخوردار است.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان ملایر افزود: تقاطع بهشت هاجر حدود 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون 40 درصد منابع مالی آن تأمین شده و امسال نیز هیچ اعتباری به آن اختصاص نیافته و به علت عدم اختصاص منابع مالی کار متوقف شده است.

وی یادآور شد: احداث چند زیرگذر از جمله زیرگذر حاجی‌آباد برای عبور عابرین و روستاییان که 600 میلیون تومان هزینه نیاز دارد از دیگر اقدامات راه و شهرسازی ملایر برای رفع نقاط حادثه‌خیز بوده که این پروژه نیز با مشکل مالی مواجه است اما با توجه به ضرورت و صحبتی که با پیمانکار صورت گرفته کار در حال انجام است و بالای 85 درصد پیشرفت دارد.

تقوی از دیگر نقاط حادثه‌خیز شهرستان ملایر را وجود چند پیچ خطرناک در جاده اراک خواند و افزود: تعریض گردنه ابوالقاسمی و اصلاح سه نقطه در محور اراک نیز از دیگر اقدامات راه و شهرسازی شهرستان ملایر بوده که تاکنون 70 درصد عملیات اجرایی آن انجام شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان ملایر در مسیر راه‌های شریانی کشور قرار دارد و می‌تواند در بخش حمل و نقل و ترانزیت کالا مؤثر باشد باید توجه ویژه‌ای در بخش راهداری به این شهرستان صورت گیرد.

رئیس راه و شهرسازی ملایر در پایان سخنانش با بیان اینکه مشکل اساسی ما امسال در زمینه تأمین منابع مالی است، خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات به موقع تزریق نشود نمی‌توانیم ماشین‌آلات را تجهیز کرده و به اندازه کافی به نیروها امکانات برسانیم در نتیجه در فصل زمستان دچار مشکل خواهیم شد.





نظر شما
* نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
* متن :