ملايرپرس | malayerpress.com



اجرای تعزیه‌ 40 ساله در روستای سلطانیه ملایر
كد مطلب : 4661

به گزارش ملایر پرس به نقل از فارس، محمد بهاری با اشاره به اینکه همزمان با آغاز ماه محرم، ملایر نیز حال و هوای ماه عزای امام حسین(ع) به خود گرفته است، افزود: ملایر نیز همانند سایر شهرها که تعزیه در آنها برپاست، در سطح شهر و روستاها نیز میزبان هنرمندان تعزیه است.

وی تصریح کرد: دو روستای سلطانیه و آورزمان به صورت ویژه به برگزاری مراسم تعزیه در این دهه نخست ماه محرم می‌پردازند که مردم بسیاری نیز از این مراسم استقبال می‌کنند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر با اشاره به اینکه مراسم تعزیه روستای سلطانیه از قدمت 40 ساله برخوردار است، گفت: در دهه نخست محرم هر روز بعد از ظهر مراسم تعزیه‌خوانی از ساعت 13 تا 17 در این روستا برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: این مراسم در روز عاشورا به شکل ویژه‌ای وقایع کربلا و شهادت امام حسین(ع) را به تصویر می‌کشد و عزاداران نیز ارادت خود را در این ابراز خواهند کرد.

بهاری با بیان اینکه این تعزیه روستای دهنوـ آورزمان نیز از استقبال بسیاری از مردم برخوردار است، گفت: این مراسم در روستای آورزمان در تاسوعا و عاشورا برگزار می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم حسینیه روستای آورزمان ملایر در حسینیه‌ای که در گذشته منزل منتصرالملک بوده و پس از وقف به حسینیه تبدیل شده، ضمن عزاداری، تعزیه نیز برگزار می‌کنند.





نظر شما
* نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
* متن :