ملايرپرس | malayerpress.com



زهرا جعفرپور چهارمین رکورد جهانی خود را کسب کرد
كد مطلب : 4668

به گزارش ملایر پرس به نقل ایرنا ،مربی این ورزشکار ملایری افزود: زهرا جعفرپور در آبان ماه سال جاری در برج میلاد تهران موفق شد رکورد جهانی 105 ضربه دلیا به میت تکواندو در یک دقیقه را به نام خود ثبت کند.

ˈافسانه بختیاریˈ اظهار داشت: در حال حاضر، رکورد جهانی دلیا به میت تکواندو 100 ضربه در یک دقیقه است که زهرا توانست با 105 ضربه رکورد جهانی این رشته ورزشی را بشکند.

وی ادامه داد: زهرا برای بدست آوردن این رکود هفت ماه زحمت کشید و یک سال و نیم زیر نظر استاد ˈشهاب موسویˈ استاد تکواندو کار کرد.

مادر این نونهال ورزشکار ملایری همچنین بیان داشت: زهرا این رکورد را به عنوان یک دانش آموز بسیجی به روح شهید فهمیده و شهید دماوندی دانش آموز ملایری اهدا کرد.

بختیاری ادامه داد: رکورد شکنی زهرا با حضور داوران و کارشناسان فدراسیون ورزش های همگانی، بسیجیان شهدای هفتم تیر، حوزه 103 شهید اینانلو استان البرز، جمعی از پاسداران دانشگاه امام حسین(ع) تهران، خبرنگاران و عکاسان کشوری حضور داشتند.

بختیاری که از دوسالگی زهرا به عنوان مربی ژیمناستیک وی فعالیت می کند، گفت: این چهارمین رکورد جهانی زهرا جعفرپور طی دو سال گذشته است که برای ثبت جهانی چهارمین رکوردش، گزارش کار آن باید برای کارشناسان جهانی ارسال شود.

وی در عین حال تحصیل، تهذیب و ورزش طبق تاکیدات مقام معظم رهبری را سه هدف عمده زهرا عنوان کرد و افزود: هم اکنون زهرا در تمامی این سه هدف موفق ظاهر شده و تحصیلات خود را نیز در مدرسه خاص قرآنی کوثر ملایر ادامه می دهد.

وی بیان داشت: در مراسم استقبال از زهرا مراسم باشکوهی از سوی دبستان خاص قرآنی کوثر ملایر برگزار شد که جای تقدیر دارد که در این مراسم هیات ورزش های همگانی اداره ورزش و جوانان ملایر و جمعی از مردم نیز حضور داشتند.

مربی زهرا جعفرپور همچنین تصریح کرد: زهرا نخستین دختر ایرانی است که نامش در کتاب ملی رکورد ایران به ثبت رسیده است.

بختیاری اظهار داشت: زهرا در سال 90 دو رکورد هلاهوپ ثبت شده در جهان دارد و سال 91 نیز رکورد طلایی پله های برج میلاد توانست یک هزارو 800 پله را با چرخش حلقه در مدت زمان 28 دقیقه و 40 ثانیه طی کند.

نخستین رکورد جهانی این دانش آموز ملایری در چرخش حلقه(هلاهوپ) در مهرماه سال 90 به مسافت یک کیلومتر و 524 متر در مدت زمان 24 دقیقه در مجموعه ورزشی انقلاب تهران به ثبت رسید.

همچنین زهرا جعفرپور دومین رکورد جهانی خود را نیز در چرخش حلقه به صورت ایستاده و ثابت، در مدت زمان یک ساعت و 48 دقیقه در 19 اسفندماه سال 90 در محل اریکه ایرانیان به نام خود ثبت کرد و تمام موفقیت هایش را مرهون زحمات و تلاش های شبانه روزی مادرش می داند.





نظر شما
* نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
* متن :