ملايرپرس | malayerpress.com



کسانی که استیضاحم کردند، اصرار به ماندنم داشتند
كد مطلب : 4769

به گزارش ملایر پرس به نقل از ایسنا، پس از انتشار خبر استیضاح و برکناری "علیرضا امامی" از سمت شهردار ملایر، شامگاه دوشنبه 23 دیماه، وی و اعضای شورای شهر ملایر در نشست خبری با خبرنگاران به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.

"علیرضا امامی" گفت: پاسخ سوالاتی که اعضای شورای شهر ملایر مطرح کرده بودند، بسیار بدیهی و روشن بود و تمامی اعضا نیز از این امر آگاه هستند. هیچ قانونی شهردار را ملزم به حضور در جلسات شورای شهر نمی کند و حتی در قانون شوراها پیش بینی شده که شهردار می تواند پاسخی به سوالات ندهد.

وی تاکید کرد: من برای پاسخگویی به سوالاتی که بسیار بدیهی و روشن است، به صحن شورا نرفتم و اکنون که برکنار شده ام امیدوارم شورا و شهردار جدید بهتر از گذشته عمل کنند و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

شهردار سابق ملایر اظهار کرد: فعالیت من در شهرداری ملایر با نگاهی ملی آغاز شد و به دنبال اثرگذاری بر روی سایر شهرداری ها و نیز جهانی شدن ملایر بودیم و این در حالیست که می توانستیم با مدیریت روزمرگی وضع موجود شهر را حفظ کنیم.

تمامی پروژه های عمرانی در فصل کاری فعال بود

وی در پاسخ به یکی از سوالات شورای شهر مبنی بر دلیل توقف پروژه های عمرانی توسط شهرداری گفت: تمامی پروژه های عمرانی شهر ملایر در فصل کاری فعال بود اما در آذرماه و فصل سرما به دلیل اینکه امکان بتن ریزی وجود نداشت، برخی از پروژه ها متوقف شد اما ساخت سایر پروژه ها که درون کارگاهها امکان پذیر است ادامه دارد و در نوروز 93 در سطح شهر نصب خواهد شد.

شهردار سابق ملایر افزود: در 6 سال گذشته در ملایر 138 متر مربع پروژه عمرانی انتفاعی داشتیم و این در حالیست که مجموع کل پروژه های شهرداری های استان به این مقدار نمی رسد.

وی یادآور شد: در سالی که پروژه های دولت به دلیل کمبود نقدینگی پیش نمی رود، ما از ابتدای سالجاری، 40 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی و 19 میلیارد تومان برای هزینه های جاری هزینه کردیم.

استخدام پرسنل شهرداری با تایید استانداری است

وی درباره وضعیت پرسنل و نیروهای شهرداری ملایر گفت: در سازمان شهرداری های کل کشور به کارگیری نیروهای رسمی تنها از طریق آزمون امکانپذیر است و به کار گیری نیرو در شهرداری ملایر هم با تایید استانداری انجام شده است.

امامی ادامه داد: در این میان برخی از نیروها نیز به صورت شرکتی و طی قرارداد با شرکت های طرف حساب شهرداری وارد بدنه شهرداری شده اند و گزینش آنها توسط شرکت های پیمانی انجام شده و شهرداری در این امر دخیل نبوده است.

وی تصریح کرد: در سال 86 شهرداری ملایر را با 814 نفر نیرو و هفت میلیارد و 600 میلیون تومان تحویل گرفتم که این تعداد نیرو به 700 نفر با میزان درآمد 87 میلیارد تومان رسید و تمام اسناد و مدارک در خصوص بکارگیری نیروهای شهرداری به شکل رسمی، پیمانی، شرکتی و قراردادی موجود است.

جمع آوری و ساماندهی سد معبر وظیفه شهرداری نیست

وی به موضوع سد معبر و جمع آوری آن توسط شهرداری اشاره و تصریح کرد: سد معبر امری مقطعی و کوتاه مدت نیست و با وجود برنامه های بسیار و کار فراوارن به معضلی اجتماعی و اقتصادی در جامعه تبدیل شده است.

شهردار سابق ملایر خاطرنشان کرد: جمع آوری سد معبر از سطح شهر بر عهده مدیریت شهری نیست و ما ابزاری برای اجرای این امر نداریم چرا که فضاهای کسب در ملایر استاندارد سازی شده و شهرداری متولی این امر نیست.   

وی ادامه داد: مجمع امور صنفی متولی دریافت پول برای صدور پروانه و مجوز کسب است اما در این زمینه مسئولیتی نمی پذیرد و پیامدهای منفی اجتماعی را به شهرداری واگذار می کنند.

امامی تاکید کرد: اگر واگذاری فضاهای کسب در ملایر بر عهده ما بود، در رینگ اصلی شهر مجوز میوه فروشی، وکالت و مطب پزشک را نمی دادیم.

وی نبود امکان تعامل و همکاری با اعضای شورای شهر و عدم تعامل در راستای وصول مطالبات از دستگاههای اجرایی را یکی از دلایل عدم تمایل به ماندن در شهرداری ملایر دانست.

شهردار بودن ساده نیست

شهردار سابق ملایر با بیان اینکه از ابتدا تمایلی به پست شهرداری نداشتم، تصریح کرد: شهردار بودن ساده نیست و استرس و اضطراب بسیار زیادی دارد، من از ابتدا تصمیم قطعی ام را برای کناره گیری گرفته بودم اما برخی از مسئولین اجرایی شهرستان و مردم اصرار به ماندنم داشتند و افرادی که استیضاحم کردند از من خواستند که بار دیگر شهردار ملایر شوم.

وی دلیل استعفای خود از سمت شهردار ملایر در ماههای اخیر را عدم حمایت شورا از دفترچه عوارض محلی خواند و توضیح داد: از زمانی که شهردار ملایر شدم بر روی آیتم عوارض محلی کار کردم و وقتی دیدم دفترچه عوارض محلی که مصوبه شورای شهر بود مبنا قرار نمی گیرد و در مواجهه با بحران، خود شورا پذیرفت که آیتم عوارضی را حذف کند و استعفا دادم چون حمایتی ندیدم.





نظر شما
* نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
* متن :