ملايرپرس | malayerpress.com



سردار «حاج حسن صارمی» به یاران شهیدش پیوست
كد مطلب : 5030
به گزارش ملاير پرس به نقل از تابناك،او که به حق از شاگردان مکتب امام خمینی کبیر و از یاوران صدیق او بود،در روز تاسوعای حسینی، پس از سالها تحمل درد و رنج به لقاء محبوب رسید.سرداری که در آخرین لحظات عمر با برکت خویش با وجود رنج و درد ناشی از ترکشی که از دوران دفاع مقدس در سر به یادگار داشت، به طواف کعبه عشق خویش رفت و پس از بازگشت در روز تاسوعای حسینی که متعلق به علمدار دشت کربلا است،شهد شیرین شهادت را نوش کرد. 

حاج حسن صارمی، از جمله شاگردان مکتب بزرگ علمدار انقلاب اسلامی، امام خمینی بود  که در سال 1342 در روستای کسب شهرستان ملایر  به دنیا آمد.او در سال 1360 در لبیک به دعوت رهبر و مقتدایش به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل گشت تا با تمام  توان از کیان دین و کشورش دفاع کند. چه اینکه وی از همان عنفوان خردسالی و جوانی ش در روستای زادگاهش با تربیتی دینی و مذهبی آموخته بود که عمر و توان خود را در راه اسلام و قرآن فدا کند.

وی که از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس بود در لشکر 43 امام علی(ع) فرماندهی عملیات را بر عهده داشت و در عملیات های متعددی شرکت داشت.او در عملیات کربلای یک که در تیر ماه 1365 به هدف آزاد سازی مهران حضور داشت ؛ پس از آزادی سازی این شهر و ارتفاعات دیگری که در اختیار نیروهای بعثی بود، سرانجام در 29 تیرماه با اصابت ترکش های ناشی از یک خمپاره به سر و کتف ش،مجروح شد.

شهید صارمی از سال 1365 تا روز تاسوعای امسال،با ترکش هایی که در سر داشت ،با رنج و درد و با تحمل 50 درصد جانبازی،در خدمت مردم خداجوی ملایر بود و لحظه ای از خدمت به خلق دریغ نمی ورزید.اما این اواخر و در دو سال آخر حرکت ترکشی که در سر داشت،امان از او بریده و درد و رنج،تاب و توان را از او ستانده بود. او در ماه های آخر عمر به یکی از آرزوهای دیرینه اش دست یافت و با اینکه دیگر رمقی برایش نمانده بود،عازم سفر حج گشت و در در مدینه به زیارت قبر مطهر رسول اکرم و ائمه مظلوم بقیع رفت و در شب های دلگیر بقیع بارها از خدای خویش خواست که او را به امامش و دوستان شهیدش برساند. 

حاج حسن، چند روز پس از بازگشت از طواف کعبه عشق،پس از سالها درد و رنج، سرانجام در روز تاسوعای حسینی  به دیدار یاران شهیدش پیوست و در ظهر عاشورای حسینی بر بلند دست دوستان و همرزمان و مردم شریف ملایر، تشییع و در قطعه شهدای بهشت هاجر ملایر آرام گرفت.




نظر شما
* نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
* متن :