ملايرپرس | malayerpress.com



شهرداری و شورای اسلامی شهرستان ملایر به وضعیت پایانه برون شهری رسیدگی کند...
كد مطلب : 5707

به گزارش ملایر پرس در این یادداشت آمده است:

با توجه به شرایط علمی، فرهنگی، جغرافیایی و سایر علل از جمله عدم وجود صنایع گسترده، بسیاری از مردم و جوانان ملایری برای تحصیل در دانشگاه ها و کار مجبور به عزیمت به سایر شهرها علی الخصوص تهران می باشند.

برای تردد به تهران در حال حاضر پایانه برون شهری ملایر در میدان استقلال با سه تعاونی فعال مشغول به کار می باشد.

نگارنده در طول سال چندین بار از این پایانه به تهران سفر نموده و به برخی مشکلات برخورد کرده، که در ذیل به آنها اشاره می شود:

1-عدم وجود (یا عدم فعالیت) دفتر مدیریت پایانه برای مدیریت، نظارت و راهبری و بررسی پیشنهادات همشهریان گرامی.
تبدیل دفتر پاسخگویی به شکایات پایانه به خوابگاه و وضعیت نا مناسب آن (نظر به اینکه بیش از 80% از حرکت اتوبوس ها در شب انجام می شود، ضروری است مسئول پاسخگویی به شکایات پایانه در این ساعات حضوری فعال و مستمر داشته باشند. )
2-انحصاری شدن پایانه برای یک شرکت (با توجه به اینکه فقط سه شرکت فعال وجود دارد و از این سه شرکت، دو شرکت بسیار ضعیف می باشند، امکان رقابت سالم وجود ندارد و مسافران و همشهریان گرامی عملا حق انتخاب ندارند.)
3-عدم اعزام اتوبوس ها به پایانه غرب تهران و پایانه بیهقی (لازم به ذکر است شهرستان های نهاوند و بروجرد که همسایگان ملایر هستند و به لحاظ جمعیتی در رده ملایر قرار دارند علاوه بر پایانه جنوب، از سایر پایانه های تهران نیز به صورت رفت و برگشت استفاده می کنند و در صورت راه اندازی این سرویس ها در ملایر قطعا مورد استقبال همشهریان عزیز قرار خواهد گرفت و حق انتخاب بیشتری خواهند داشت. هم اکنون نیز بسیاری از همشهریان ترجیح می دهند از سرویس های نهاوند استفاده کنند)
4-شرایط سخت تهیه بلیط در ایام خاص برای همشهریان گرامی (در ایام خاصی همچون پایان تعطیلات نوروز و یا سایر تعطیلات مناسبتی جز با مراجعه مکرر و یا استفاده از واسطه ها برای تهیه بلیط راه دیگری وجود ندارد و حتی در این ایام فروش اینترنتی متوقف یا محدود می شود و این مسئله در عصر ارتباطات امری عجیب به نظر می رسد.)
5-کیفیت نامناسب اتوبوس ها و اضافه کردن صندلی به صورت غیر استاندارد (برخی از شرکت ها به صورت غیر استاندارد به صندلی های خود اضافه نموده اند. برای مثال اتوبوس هایی که باید 25، 32 و یا 42 نفره باشند به ترتیب به 30، 38 و 46 نفره تبدیل شده اند و این مسئله علاوه بر کاهش کیفیت اتوبوس ها، تنگ شدن فضا و عدم رضایت همشهریان، در صورت بروز حوادث و تلفات جانی مشکلات بیمه ای را پیش می آورد)
6-جارزنی و توقف های مکرر اتوبوس ها در اطراف ترمینال و میدان استقلال برای سوار کردن مسافر(این مسئله نیز خلاف قوانین و مقرارات بوده و باید مورد بررسی و نظارت قرار گیرد)
7-سوار کردن همزمان مسافران تهران و کرج در یک اتوبوس و جابجایی آنها در توقف گاه های بین راهی با مسافران سایر اتوبوس ها (برای مثال اتوبوسی که ساعت 23 از ملایر به مقصد تهران حرکت می کند در اطراف ترمینال با جارزنی اقدام به سوار کردن مسافران کرجی می کند، اتوبوس بعدی که ساعت 23.30 به مقصد کرج حرکت می کند مسافران تهران سوار می کند، این دو دستگاه در توقف گاه نزدیک قم مسافران خود را جابجا می کنند و این مساله علاوه بر آزار سایر مسافران باعث تاخیر در رسیدن به مقصد می گردد. )
8-برخی رانندگان هنجار شکن اتوبوس را با وسیله باربری اشتباه گرفته و بارهایی را در بین راه به اتوبوس اضابه می کنند (از جمله چوب خام مربوط به مبل و منبت، دام و سایر بسته ها)و قبل از رسیدن به مقصد در ترمینال جنوب نیز اقدام به تخلیه بارها می کنند و همین مسئله موجب تاخیر و نارضایتی همشهریان گرامی می شود. لذا بایستی باربری اتوبوس ها به صورت قانونی و منسجم در پایانه های مبداء و مقصد انجام شود.
9-مسائلی از این دست فراوان است و نگارنده به گوشه ای از مشکلات موجود اشاره کرده است. لذا انتظار می رود شهرداری ملایر و شورای اسلامی شهر ضمن احترام به مردم فهیم، تحصیل کرده و بافرهنگ ملایر به وظایف خطیر خود در این زمینه عمل کرده و با اعمال نظارت جدی تر، برخورد با خاطیان و آموزش مدیران و رانندگان شرکت ها، شرایط بهتری را برای همشهریان عزیز مهیا نمایند.

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

ح- ف 25/11/94





نظر شما
* نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
* متن :