ملايرپرس | malayerpress.com



آمریکا مانند کوه یخ در حال ذوب شدن است
كد مطلب : 90

به گزارش ملاير پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصارالحسین(ع) ، سردار حسین سلامی در نشست فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که همزمان با هفته بسیج، دوشنبه شب در تالار دارالشفاء مدرسه فیضیه قم برگزار شد، در سخنانی به تبیین موقعیت حساس انقلاب اسلامی در این برهه زمانی پرداخت و اظهار داشت: وقوع انقلاب و تاریخ کوتاه پس از آن خارج از مقیاس عادی برای انسان‌ها بود و این حوادث دامنه پذیرش انسان‌ها را نسبت به رویدادهای به ظاهر ناممکن تغییر داد.
وی با بیان اینکه تحولاتی که در دنیای امروز و جهان اسلام اتفاق افتاده فقط با قاعده توکل بر خدا تفسیر پذیر است، گفت: وقایعی که در انقلاب اسلامی ایران و امروز در تحولات کشورهای مسلمان به وقوع پیوست مانند وقایع صدر اسلام است و هیچ کس تصور نمی‌کرد که تعداد اندکی انسان فقیر و بی‌چیز، بدون داشتن قدرت نظامی بتوانند این چنین شگفت انگیز و با شتاب، یک منظومه اسلامی نوین را بنا نهاده و گسترش دهد.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه تولد اسلام در دوره حاکمیت جهل در حجاز و دو حاکمیت ایران و روم به وقوع پیوست و به سراسر دنیا ارسال شد، افزود: اسلام در مدت کوتاهی ایران، رم، شمال آفریقا و خاورمیانه را در برگرفت که این پدیده‌ای عجیب و شگفت انگیز بود که از وجود اراده‌ای ماوراء اراده‌های عادی که روند تحولات جدید اسلامی را رقم می‌زد، حکایت داشت.
سلامی اظهار داشت: خدا به این افراد نصرت داد تا به دشمن چیره شوند و این پیروزی‌ها قاعده ضابطه‌مندی تحولات عالم را بر اساس خواست خدا تفسیر می‌کند و به این ترتیب داستان پیروزی مستضعفان بر مستکبران بار دیگر در عصر حاضر تکرار شد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین نوبت اراده برگزاری مانور داشته‌ایم ولی به دلایلی محقق نمی‌شد و عقب می‌افتاد، تصریح کرد: ما به عنوان کسانی که تحولات دشمن را به صورت شبانه روز تعقیب می‌کنیم بارها دریافتیم که دشمن اراده‌هایی را تا نزدیکی مرز تحقق پیش رفته ولی خداوند ما را به سمتی هدایت کرده که نقشه‌های آنان خنثی شده و درست زمانی که ما نمی‌خواستیم شرایط محقق می‌شده و ما دریافتیم که این لحظه‌ای است که خداوند می‌خواهد رعب را دل دشمن بیاندازد و آنها را وادار به عقب‌نشینی کند.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به معجزه پیروزی انقلاب اسلامی در عصر حاضر ابراز داشت: این حرکت اعجاب انگیزی که اتفاق افتاد، ورای تمام معادلات رایج و معمول در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود و این اتفاق در سوق الجیشی‌ترین منطقه خاورمیانه و میان دو ابرقدرت دوباره ظهور کرد.
سلامی با بیان اینکه این ابرقدرت‌ها براساس رقابت و منازعه برای جلوگیری از شکل‌گیری یک نظام مستقل براساس انقلاب اسلامی به دشمنی با این نظام پرداختند، افزود: علت اصلی این دشمنی این بود که امام راحل منطق پیروزی مستضعفان بر مستکبران را با پیروزی انقلاب اسلامی در شکل نمادین به جهان عرضه کرد و مقام معظم رهبری این نظام نمادین را باز مهندسی و به روز کرد و به پیش برد.
وی اضافه کرد: تا به امروز دشمن می‌خواسته منطق این پیروزی را در هم شکند و نشان دهد جز منطق غرب هیچ منطقی برای پیشبرد سیاست در دنیا عملی نیست.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آن قدر منطق نظری این انقلاب قوی است که دنیای غرب هیچ چیزی برای مقابله با آن ندارد، تصریح کرد: علمای ما باید برای شناساندن ارزش‌های اسلامی و عرضه آن به دنیا بسیار تلاش کنند و اگر این کار انجام شود به علت فطرت خداجو و آزادی‌خواه انسان‌ها به سرعت در دنیا نفوذ خواهد کرد.
سلامی ادامه داد: رهبران انقلاب اسلامی ایران به دنبال این بودند که مدل عینی و زمینی از حکومت الهی اسلام و مثالی قابل ارائه و الگویی حیاتبخش و امیدآفرین از یک نظام اسلامی بسازند و دشمن به دنبال این بود که این مدل موفق شکل نگیرد و تمام درگیری‌ها و فشارهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی همه در چارچوب پیروزی و یا شکست این الگو و نمونه بود.
وی با اشاره به اینکه دنیای استکبار بسیج شد تا از توسعه، رشد، نمو و تعالی این الگو برای جوامع اسلامی جلوگیری کند، بیان داشت: آنها علاقه داشتند ما را مشغول مسائل درون جغرافیای طبیعی خودمان نگه دارند تا ثابت کنند در دنیای امروز نمی‌توان با ارزش‌های اسلامی نظام سیاسی موفق ایجاد کرد و هنر رهبران ما این بود که در این جدال نابرابر ایستادند و توانستند این الگو را به جهان بشریت ارائه کنند.
سلامی افزود: این موفقیت بزرگی بود و هر روز مرزهای این پیروزی‌ها به جلو می‌رفت و انقلاب اسلامی آتشی خاموش نشدنی را در خرمن این قدرت‌ها روشن کرد.
وی با اشاره به سابقه جنگ اعراب در نبرد با اسرائیل و شکست خوردن آنها در همه جنگ‌ها گفت: علت این شکست‌ها تکیه بر تکیه گاه‌های نامطمئن بود و وقتی امام در مدل انقلاب اسلامی عرصه مبارزه با اسرائیل را باز کرد نتیجه‌اش این شد که توانست در یک جامعه کوچک از شیعیان یک ساختار براساس مدل انقلاب اسلامی بسازد که نشان دهد هر گاه مسلمانان متوکل به خدا باشند، خدا آنها را به پیروزی می‌رساند و حزب الله براساس این تفکر شکل گرفت و منطق مبارزه با قدرت‌ها را در نظر مسلمانان تغییر داد.
سلامی افزود: حزب الله در اوج نابرابری فیزیکی و بدون حمایت در برابر اسرائیلی که تنها یکی از حامیانش آمریکا، بزرگ‌ترین قدرت جهان بود، ایستاد و توانست برای نخستین بار یک شکست آشکار و ملموس را در منظر و چشم همه جهان قرار دهد و با این پیروزی تمام اعتماد به نفس رژیم صهیونیستی را از بین برده و افسانه‌های شکست ناپذیری اسرائیل را باطل کند.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی امتدادی از موجودیت آمریکا در منطقه خاورمیانه است و این شکست یعنی غلبه کردن بر آمریکا و از بین بردن ابهت پوشالیش در دنیا.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در تمام این 32 سال صحنه‌هایی که جنگ میان اسلام و دشمنان اتفاق افتاده هیچ صحنه‌ای نبوده که اسلام شکست خورده باشد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها تمام ابرازهای سنتی و مدرن و تمام روش‌ها و سناریو‌هایی که به وسیله آنها قدرت‌های کوچک و بزرگ را شکست داده بودند علیه ایران به کار گرفتند و به لطف خدا در همه این حوادث شکست خوردند و نقطه کانونی این شکست‌ها را از ما می‌دانند.
سلامی با بیان اینکه آمریکا با ورود به عراق و بعد از حدود هشت سال مداخله در این کشور و بر جای گذاشتن دو تریلیون دلار هزینه اقتصادی و هزاران کشته و زخمی نتوانست حاکمیت این کشور را در دست بگیرد، افزود: دستاورد این کار آمریکا به روی کار آمدن شیعه‌ای که دست پرورده انقلاب اسلامی است و همچنین آواره شدن منافقین در عراق که آمریکا برای ماندن آنها تلاش‌های زیادی کرد.
وی با اشاره به اینکه همواره قاعده عمومی در دنیا این بود که همه هزینه می‌کردند و آمریکا منفعت آن را می‌برد و امروز عکس این قاعده اتفاق افتاده است، اظهار داشت: آنها حتی نتوانستند برای این تعداد سرباز که در عراق مانده‌اند مصونیت سیاسی بگیرند و این مداخله هیچ دستاوری برای آنها نداشت جز اینکه چهره واقعی آنها مشخص شد و با ناکامی عراق را ترک کردند و احساس می‌کنند که این نبرد را به انقلاب اسلامی باختند.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز بیش از 70 درصد از خاک افغانستان نیز از دست آمریکا خارج شده است، ابراز داشت: در آنجا هم نتوانستند مدل یک کشور امن و آباد و نظام موفق متکی بر مدل آمریکایی را بسازند و یک تصویر مبهم و ضعیف و نفرت آلود را از خودشان ساختند و اینجا بود که موازنه افکار به نفع جبهه انقلاب اسلامی عوض شد.
سلامی ادامه داد: امروز آمریکا تمام نمادهای برتری طلبی خود از جمله دموکراسی، آزادی، امنیت و رفاه را از دست داده و مانند کوه یخ از درون در حال ذوب شدن هستند.





نظر شما
* نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
* متن :